איך אני משפר את הביצועים של האתר במובייל

חברה לבניית אתרים - וובסקול

שאלה זו הוגשה על ידי גולש ומחכה לתשובה מקצועית…

אז מה היה לנו כאן ומה עוד אפשר לקרוא וללמוד:

2 תגובות

  1. תקשיב,
    מהירות האתר במובייל הפכה לגורם קריטי להצלחה באינטרנט. גוגל כבר מדרגת אתרים בהתאם למהירות בגישה מהמכשירים הניידים, והמשתמשים מצפים לחוויית גלישה חלקה ומהירה. לכן, שיפור ביצועי האתר במובייל הוא חיוני לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש ולשביעות רצון הגולשים.

    צעדים טכניים מפורטים

    1. Google Search Console – כלי חיוני להבנת ביצועי האתר במובייל. בדקו את דוח "ניידות" כדי לזהות בעיות ספציפיות כמו תכנים שאינם ניתנים לצפייה, טעויות בקוד וחוסר תאימות למובייל. בדקו גם את דוח "מהירות האתר" שמספק נתונים על זמני טעינה ומדדי ביצועים חשובים.

    2. Log files analysis – ניתוח קבצי הרישום של השרת יכול לחשוף בעיות טעינה, תקלות והתנהגות של המשתמשים. השתמשו בכלי כמו Splunk או Logstash כדי לבחון את הנתונים ולזהות תובנות חשובות.

    3. Screaming Frog – סורקו את האתר עם כלי זה כדי לאתר בעיות טכניות כמו תמונות גדולות מדי, קבצי CSS/JS בלתי מיניפייד, וקישורים שבורים. תיקון הליקויים שיזוהו יסייע לשיפור ביצועי האתר במובייל.

    4. GTmetrix/PageSpeed Insights – בדקו את ציוני המהירות של האתר באמצעות כלים אלה. הם יספקו דוחות מפורטים על זמני טעינה, מרכיבים שמעכבים את המהירות, והצעות לשיפור.

    5. Ahrefs/SEMrush – השתמשו בכלים אלה לניתוח התחרות ולזיהוי הזדמנויות לשיפור. בדקו מה עושים המתחרים הטובים ביותר כדי להגיע למהירות גלישה מהירה במובייל.

    דוגמאות מעשיות מפורטות

    לקוח A היה מאוכזב מביצועי האתר שלו במובייל, עם זמני טעינה ממושכים ודירוג נמוך במנועי החיפוש. באמצעות Screaming Frog זיהינו שהאתר כלל מספר רב של תמונות גדולות מדי, שהאטו את הטעינה. באמצעות כלי PageSpeed Insights גילינו שהאתר היה עמוס יתר על המידה בקבצי CSS וJavaScript שלא היו מיניפייד. לאחר שביצענו אופטימיזציה של התמונות והקבצים, זמני הטעינה הופחתו בכ-30% והדירוג במובייל עלה בצורה משמעותית.

    לקוח B התלונן על חוויית משתמש גרועה במובייל, עם מסכים שלא היו מותאמים כראוי למכשירים ניידים. באמצעות כלי Ahrefs זיהינו שהמתחרים המובילים השקיעו משאבים רבים בעיצוב ונגישות למובייל. לאחר שעדכנו את עיצוב האתר והוספנו תכנים מותאמים למובייל, שיעור הנטישה במובייל ירד בכ-15% והמרות העסקה עלו בצורה משמעותית.

    טיפים מתקדמים ברמת מומחה

    – השתמשו בכלי Lighthouse של גוגל כדי לקבל תובנות מעמיקות על חוויית המשתמש במובייל, כולל מדדים כמו זמן עד לאינטראקציה ראשונה ומהירות גלישה.
    – בדקו את קבצי ה-robots.txt והHTACCESS כדי לוודא שאינם מונעים גישה למנועי החיפוש למרכיבים חשובים באתר.
    – השתמשו בכלי Cloudflare או CDN אחר כדי לזרז את טעינת האתר על-ידי הפצת התכנים ממיקומים קרובים יותר למשתמשים.

    תבדוק את הביצועים במובייל באמצעות Google Search Console, Screaming

    למידע מעמיק יותר על נושא זה ממליץ לקרוא ייצור API לבניית אתרי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

more insights